avatar Ten blog rowerowy prowadzi domino83 . Mam przejechane 26434.94 kilometrów w tym 2568.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 19.39 km/h i się wcale nie chwalę.

• Sprzęt Cross 5M

Spicimierz

Niedziela, 13 maja 2018 · dodano: 27.05.2018 | Komentarze 2

Będąc cały czas w klimacie objazdu przed OrientAkcją natrafiłem na ślady niemieckiej linii umocnień z okresu II wojny światowej podczas natarcia wojsk radzieckich.
Wyjeżdżam około godziny dziewiątej, kierunek miejscowość Stawki (trochę asfaltu, trochę szutru). Dalej cały czas na północ do położonego  nad Siekiernikiem Spycimierza. W samej miejscowości tuż przy oczyszczalni znalazłem pierwsze obiekty dzisiejszych poszukiwań.

Niemiecki schron bojowy, Spicimierz
Niemiecki schron bojowy, Spicimierz © Dominik

Siekiernik, Spicimierz
Siekiernik, Spicimierz © Dominik

Następne obiekty są położone w Spicimierzu Koloni oraz w okolicy kościoła parafialnego. Natomiast obiektu w sąsiedniej miejscowości Zieleń nie udało mi się zlokalizować. To nie wyprawa na krótkie szorty.

Schron bojowy, Spicimierz Kolonia
Schron bojowy, Spicimierz Kolonia © Dominik

Schron bojowy, niemiecka linia obronna -  Spicimierz
Schron bojowy, niemiecka linia obronna  z 1944 - Spicimierz © Dominik

Tablica informacyjna, Zieleń
Tablica informacyjna, Zieleń © Dominik

Wracając do domu drogą 72 spotkałem kolegę który dopiero wyruszył w podobnym celu. Namówił  mnie do przejechania z nim jeszcze kilkunastu km zmieniając kierunek powrotu.