avatar Ten blog rowerowy prowadzi domino83 . Mam przejechane 26434.94 kilometrów w tym 2568.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 19.39 km/h i się wcale nie chwalę.

• Sprzęt Kross Level B4

Park Krajobrazowy Wzniesień Łódzkich. Wizyta w Głownie

Niedziela, 2 czerwca 2019 · dodano: 14.06.2019 | Komentarze 0

W odwiedzinach u p. Goździka ;-)  jestem po raz drugi w tym roku a w samym parku po raz trzeci. Tak bardzo mi się podobają Goździkowe szlaki i ścieżki że nie odmówiłem i dziś. To taka namiastka gór i to co oferują, w moich stronach trochę jest mi już nudno.  Pomimo tego że Turek leży na wysoczyźnie, tutaj jest bardziej atrakcyjnie pod względem historycznym.
Wycieczkę rozpoczynamy od... małej czarnej na Mariusza tarasie :D Następnie  już z podwyższonym ciśnieniem ruszamy we dwoje leśnymi ścieżkami. Pierwsza atrakcja w moich ulubionych klimatach - grodzisko w Dmosinie.

A oto i nasze Grodzisko

Młyn w Dąbrówce Małej © Dominik

Przy młynie rzecznym
Przy młynie rzecznym © Dominik

Tak sporadycznie spotykany, ba można rzec że w ogóle niewystępujące w mojej okolicy (zazwyczaj koźlaki). OK ale miały być góry, lasy a nawet puszcza. Gdzie to ?

Na szlaku w PKWŁ
Na szlaku w PKWŁ © GOZDZIK

Spokojnie jesteśmy na dobrej drodze. W końcu wjeżdżamy wyżej i wyżej las gęstszy i poprzecinany strumykami.

Przeprawa przez Mrożycę
Przeprawa przez Mrożycę © GOZDZIK

Na przeprawie :)
Na przeprawie :) © Dominik

Wszystko pięknie oznaczone i a ważne informacje ze szlaków umieszczone na tablicach. Czas płynie a razem z jego upływem na niebie pojawiają się cumulusy niosące zbliżającą ulewę. Dlatego ostatnim naszym punktem jest cmentarz w Poćwiartówce i Czarny Staw.

Cmentarz  Wojenny 1914 r.  Poćwiartówka
Cmentarz Wojenny 1914 r. Poćwiartówka © Dominik

Nad Czarnym Stawem
Nad Czarnym Stawem © Dominik

Zdążyliśmy chyba w ostatnich minutach.