avatar Ten blog rowerowy prowadzi domino83 . Mam przejechane 26010.96 kilometrów w tym 2528.60 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 19.41 km/h i się wcale nie chwalę.

• Sprzęt Kross Level B4

Poszukiwania

Niedziela, 1 września 2019 · dodano: 26.09.2019 | Komentarze 0

Dzisiaj wybrałem się do miejscowości Kamionka, celem poszukiwań są cztery polskie schrony. Trasa z mapą a raczej ze zdjęciami mapy na której miałem naniesione obiekty. Okolica przeze mnie rzadko odwiedzana ale, ale byłem tutaj z Rolnikiem i Pietrasem na BikeOrient.
Wyjazd kilka minut przed południem i tak nie bezpośrednio do celu ale trochę tu, trochę tam, lasem, szutrem dojeżdżam do miejscowości Galew a dalej tłukłem się po torowisku kolejki wąskotorowej aż w końcu podjeżdżam pod Władysławów i robię kilka fotek schronu którego pracownicy kopalni wykopali i postawili do góry fundamentem.

Obrócony fundamentem do góry
Obrócony fundamentem do góry © Dominik

No niby po to aby lepiej zapoznać się z jego przekrojem, budową. Nie rozumiem co stało na przeszkodzie aby stał fundamentem na gruncie. Jak dla mnie to najgorszy pomysł na ekspozycje tego typu obiektu. Dalej polnymi ścieżkami ruszam już do Kamionki i mam pierwszy schron ;-)

Polski schron w Kamionce
Polski schron w Kamionce © Dominik

Łatwo poszło ale z pozostałymi nie poszło, może raczej nie było co szukać. Okazało się że to nie wycieczka na krótkie szorty :( No totalnie podłamany odpuszczam i lecę w kierunku autostrady. Postanawiam wbić przez las na krajową w stronę Koła.

Przy gospodarstwie agroturystycznym
Przy gospodarstwie agroturystycznym © Dominik

Miejsce pochowku osób rozstrzelanych przez hitlerowców. Tur
Miejsce pochowku osób rozstrzelanych przez hitlerowców. Tury © Dominik

Na trasie wzdłuż krajowej mija mnie czerwona szosa. Dałem się ponieść i dalej w pościg, doszedłem ją pod Kościelcem. Tutaj nasze drogi się rozchodzą.

Na krajowej, goniąc szosę
Na krajowej, goniąc szosę © Dominik

W Kościelcu robię przerwę na zakupy, kolejka tak że do kasy podchodzę z pusta butelką i papierkami po batonach. Stąd kieruje się do Brudzewa a dalej  wzdłuż zbiornika w Janiszewie do Krwon, Radyczyn i asfaltem prosto do domu.