avatar Ten blog rowerowy prowadzi domino83 . Mam przejechane 26271.14 kilometrów w tym 2528.60 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 19.39 km/h i się wcale nie chwalę.

• Sprzęt Kross Level B4

Kolski Pierścień

Niedziela, 20 października 2019 · dodano: 26.10.2019 | Komentarze 2

Ciąg dalszy moich poszukiwań niemieckich schronów na terenie miasta Koło. To wszystko troszkę się przeciąga, z moich spostrzeżeń wynika że całość zajęłaby mi jeden dzień a tutaj już trzeci ale po trzy godziny, na tyle wystarcza ostatnio mi czasu.
Dzisiaj wyjazd o czternastej i prosto asfaltem na Koło, bez żadnych "wstępek" i tak dalej. Zrobiłem kilka zdjęć z przewodnika i po doczytaniu na Orlenie jadę w kierunku ul. Dąbskiej a następnie odbijam na północ - ul. Cegielniana. Tutaj zaczynam terenowe poszukiwania pod zakładem prefabrykatów. I tak jak piszą, przy ogrodzeniu zakładu jest pierwszy schron.

Ringstand 58c - Koło, ul. Cegielniana
Ringstand 58c - Koło, ul. Cegielniana © Dominik

Właz strzelniczy
Właz strzelniczy © Dominik

Jeden mam, idę dalej, teren wygląda trochę inaczej od opisu autora ale czas płynie i zamiast w kępie zieleni następny obiekt znalazłem na odsłoniętym polu a to co było dziką zielenią znikło, pozostały korzenie wrzucone na strop schronu.

Unterstand 668
Unterstand 668 © Dominik

Dobra nr dwa jest zaliczony idę po trzeci, kurde rozciąłem okolicę ust, wszystko za sprawą krzewu róży. Krew się leje tak że nie nadążam tamować już prawie myślę o powrocie na Orlen i prosić o pomoc ale jakoś udało się ;-)  Pacjent stabilny więc szukam trzeciego. Znowu mała korekta, ulica się powiększa i powstają nowe domy co wprowadza zmiany do opisu, charakterystyczny słup trakcji elektrycznej ze znakowanie szlaku rowerowego znika. Mimo to wszystko znajduje obiekt, tuż pod prywatną posesją, właz nie zasypany ale w większości zalany. Ktoś planuje docieplenie od wewnątrz : -)

Wejście do bunkru
Wejście do bunkru © Dominik

Mocowania siatki
Mocowania siatki © Dominik

Zalany korytarz
Zalany korytarz © Dominik

OK trzy na trzy w tej lokalizacji, idzie jak po maśle. Przejeżdżam na ul. Włocławską, to tam ostatnio szukałem w polach kukurydzy ale po schronie nie ma śladu. Zagaduje przypadkowo spotkaną osobę która podaje mi namiar na schron. O ile ostatni był pod oknem domu to ten jest w przydomowym ogródku :)

W przydomowym ogródku
W przydomowym ogródku © Dominik

Z opisu wynika że jest tutaj jeszcze jeden Ringstand ale odpuszczam. Jest przed siedemnastą, zwijam się do domu. Szykuje się Kolski Pierścień dzień czwarty ;-)