avatar Ten blog rowerowy prowadzi domino83 . Mam przejechane 26271.14 kilometrów w tym 2528.60 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 19.39 km/h i się wcale nie chwalę.

• Sprzęt Kross Level B4

Koło

Niedziela, 21 lutego 2021 · dodano: 21.02.2021 | Komentarze 2

W trasę do Koła zachęciła mnie słoneczna pogoda i wiatr w północnym kierunku, oznaczało to że w jedną stronę będzie lekko :P Po za tym dawno już nie odwiedzałem ruin tamtejszego zamku, który znajduje się dosłownie na wałach rzeki Warty, na jej lewym brzegu. Dojazd na miejsce przebiegł dość szybko ale zanim pod sam zamek to chwila odpoczynku przy jednym z schronów położonych nad brzegiem rzeki.

Jeden z bunkrów niemieckiej obrony w Kole fot. Dominik

Teraz już prosto pod zamek, gdzie nic nie uległo zmianie. Miała być rewitalizacja a tutaj raczej status qvo.

Ruiny Zamku Królewskiego w Kole fot. Dominik

Spod zamku wracam się do mostu i jadę zobaczyć jeszcze jeden bunkier, który jest pochylony w kierunku rzeki. Do zaistniałej sytuacji przyczyniły się wody Warty, które nie ustanie wymywają ziemię spod schronu.

Pochylony bunkier nad brzegiem Warty fot. Dominik

Tak prawdę mówiąc to chyba oba już kiedyś oglądałem ale ostatni raz byłem tutaj rok temu więc to dla przypomnienia :D OK ruszam na miasto pod moją lokalną miejscówkę czyli stacje Orlen, kupuje butelkę soku i po chwili odpoczynku zaczynam powrót do domu. Prawie całość trasy przejechałem asfaltem, teren jeszcze grząski więc zostały okrojony do minimum - dojazd pod zamek.

domino83
| 19:02 niedziela, 21 lutego 2021 | linkuj Kiedyś czytałem o próbie ich rewitalizacji ale kiedy pojawiły się ławki czytałem że nie komponują się z otoczeniem :D Ja znam przynajmniej cztery które leżą właśnie nad Wartą Uniejów, Koło, Konin i Pyzdry. Najdłuższy tej zimy ;-)
Marecki
| 18:58 niedziela, 21 lutego 2021 | linkuj Super ruinki..Nie miałem pojęcia o istnieniu zamku tuż nad samą Wartą..