avatar Ten blog rowerowy prowadzi domino83 . Mam przejechane 26434.94 kilometrów w tym 2568.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 19.39 km/h i się wcale nie chwalę.

• Sprzęt Kross Level B4

Poddębice

Poniedziałek, 3 maja 2021 · dodano: 04.05.2021 | Komentarze 2

W niedzielę deszcz padał tak intensywnie że jakikolwiek wyjazd nie był możliwy, w poniedziałek od rana historia dość podobna i wyczekiwanie na dogodną pogodę przeciągło się do czternastej. W końcu pojawia się okazja więc wsiadam i jadę, dzisiaj do Poddębic. Najpierw szutrem w kierunku miejscowości Szymany a stąd pożarową przez Zborów do Skęczniewa i nad tamę.

Nad Wartą - zapora Jeziora Jeziorsko

Z tamy trochę szutrem, lasem i polnymi drogami przez Gibaszew do Ksawercina i ponownie w las Nadleśnictwa Poddębice, następnie przez Pragę do samych Poddębic.
Na miejscu za bardzo nie rozjeżdżam się po mieście tylko jadę pod moje stałe obserwacyjne miejsca - Ogród zmysłów z umiejscowionym pałacem oraz pijalnia wód.

Pijalnia wód, dawny kościół parafii ewangelicko - augsburskiej

Pałac Grudzińskich - Ogród Zmysłów

Tutaj po raz pierwszy zwracam uwagę na opuszczony budynek, który wg tabliczki z numeracją należy do parafii ewangelickiej, dziwi mnie że nikt nie próbuje restaurować obiektu.

Budynek parafialny

Przerwa na posiłek i trasa w drogę powrotną przez kolejowy wiadukt w Klementowie, dalej niebieskim. Teraz z wąskiej ścieżki stał się naprawdę szerokim pasem a to ze względu na prowadzona wycinkę drzew.

Z wiadukt kolejowego w Klementowie - magistrala węglowa

Niebieskim w kierunku Niewiesza

Jednak szlak trochę zmienia swój kierunek i prowadzi do dworku Marii Konopnickiej w Bronowie a to już nie na mojej trasie więc dalej lasem do Niewiesza i asfaltem przez Uniejów do domu ;-)
Kategoria 50 - 100 km, Samotnie

domino83
| 15:26 wtorek, 4 maja 2021 | linkuj Tak pamiętam i czytałem Twój wpis z tej trasy, ten odcinek w kierunku Poddębic z Wartkowic jest przyjemny, kiedyś tędy lubiłem jeździć. Dworek w Bronowie na zewnątrz wydaje się skromny choć nie byłem nigdy wewnątrz.
teich
| 13:58 wtorek, 4 maja 2021 | linkuj Ta droga z pierwszego zdjęcia przypomina mi odcinek, który pokonywałem od Wartkowic do właśnie Poddębic. Piękny asfalt i bokiem całkiem fajna droga rowerowa. W ogóle w wielu miejscach Łódzkiego są tak dobrze odnowione drogi, że na ich asfaltach spokojnie można byłoby puścić Tour de Pologne. A dworek Konopnickiej został przeze mnie przegapiony, ominąłem skręt jadąc od Uniejowa do Świnic Warckich. Albo inaczej zamiast na Gostków pojechałem na Dąbie- też piknie.