avatar Ten blog rowerowy prowadzi domino83 . Mam przejechane 26010.96 kilometrów w tym 2528.60 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 19.41 km/h i się wcale nie chwalę.

• Sprzęt Kross Level B4

Licheń

Czwartek, 17 czerwca 2021 · dodano: 18.06.2021 | Komentarze 0

Trasa planowana od niedzieli ale rożne zwyczajne sprawy życia codziennego sprawiły, że przekładałem wyjazd z dnia na dzień. W końcu w czwartek około 10.00 wyjeżdżam.
Najpierw na północ nad Zbiornik w Przykonie później dobrze zananą trasą w kierunku Koła, przed mostem kaliskim wjeżdżam na wały Warty dojeżdżając pod podnóże ruin kolskiego zamku.

Jadę dalej przez miejscowości Trzęśniew, Zalesie w kierunku Konina wyjeżdżając na jego starówce przy najstarszym słupie drogowym w Polsce, który wyznacza połowę drogi między Kaliszem a Kruszwicą.

Stąd przejeżdżając przez miasto, kieruje się do Rudzicy, Anielwa, Grąblina, trasa po części wyznaczonym szlakiem, który nie kiedy zarośnięty trawą na wysokość roweru.

W końcu po takiej przeprawie dojeżdżam do Lichenia i pod samą bazylikę.

Po chwili odpoczynku szykuję się do powrotu, jednak do Konina nie co odmienną trasą, najpierw do Gosławic do tamtejszego muzeum zobaczyć skansen etnograficzny oraz zamek.

Co prawda na stronie muzeum nie ma możliwości wirtualnego zwiedzania ale historie zamku można poznać na stronie Zamki Polskie

Spod zamku kieruje się do centrum miasta, następnie wzdłuż DK 72 do miejscowości Żychlin. Tutaj zaczyna się moja jazda pośród piaszczystych leśnych dróg, do Turku dojeżdżam ledwo z pustym bidonem. Krótka przerwa na jednej ze stacji pozwala mi uzupełnić wodę i wyruszyć w kierunku domu ;-)