avatar Ten blog rowerowy prowadzi domino83 . Mam przejechane 26010.96 kilometrów w tym 2528.60 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 19.41 km/h i się wcale nie chwalę.

• Sprzęt Cross 5M

Na Koniec Świata

Niedziela, 10 grudnia 2017 · dodano: 12.01.2018 | Komentarze 0

Hej, pozdrawiam wszystkich na bike stats. To moja kolejna ubiegłoroczna trasa z serii w nieznane :) Nigdy nie sądziłem że Koniec Świata jest tak blisko ;) a dokładniej znajduje się na południe od Błaszek, w linii prostej 14,5 km. Niedziela ok godz 9 -10, silnie  wiejący wiatr prosto w twarz troszkę odstraszał ale miałem uśmiech na twarzy kiedy pomyślałem o powrocie z wiatrem w plecy. Postanowiłem tak obrać  trasę aby jak najwięcej było asfaltu a szutry i różne niespodzianki ograniczyć do minimum. OK. plecak, kanapki , bidon i jedziemy :)
Z miejsca zamieszkania kieruje się na południe do miejscowości Zagaj a następnie  do miasteczka Dobra.

Kościół Rzymskokatolicki pw. Narodzenia Najświętszej Maryi Panny
                         Pamiątkowa tablica
Kościół Rzymskokatolicki p.w. Narodzenia Najświętszej Maryi Panny © Dominik

Następnie DK 83 do drogi wojewódzkiej 471, przejeżdżam mostem nad kanałem Teleszyny w kierunku Głuchowa - nie mylić z Gołuchowem k. Kalisza ;)

Śluza na kanale Teleszyny
Śluza na kanale Teleszyny © Dominik

Ok. przychodzi czas pożegnać się z Wielkopolskim i kontynuować podróż w granicach woj. łódzkiego w kierunku Goszczanowa. Natężenie ruchu znikome, na drzewach i przystankach autobusowych widać znaczenia szlaku rowerowego.

Żegnamy wielkopolskę
Żegnamy Wielkopolskę © Dominik

Kościół  pw. św. Benedykta Opata
Kościół p.w. św. Benedykta Opata w Goszczanowie © Dominik

Zatrzymuje się w Chlewo a następnie planuję postój i małe co nie co  Błaszkach.

Kościół pw. św. Marcina i Stanisława Biskupa
Chlewo, Kościół p.w. św. Marcina i Stanisława Biskupa © Dominik

Kościół pw. św. Anny
Kościół pw. św. Anny  w Błaszkach © Dominik

Błaszkowianka. Pomnik „Bohaterom Tej Ziemi”
Błaszkowianka. Pomnik „Bohaterom Tej Ziemi” © Dominik

Co do postoju to tak średnio jestem usatysfakcjonowany. Sądziłem że będę mógł odpocząć na jednej ze stacji naszego rodzimego koncernu - moje ulubione ale nie ze względu na posiadanie karty lojalnościowej :D Okazało się że stacja mikrus i nawet nie mam jak "klapnąć". Trudno, towarzystwa dotrzymała mi  " błaszkowianka". Spojrzałem jeszcze na mapę według której przede mną same odcinki specjalne, trochę szutru i lasu ale to już wiedziałem przed wyjazdem. Na marginesie powiem że zwyczajnie od Błaszek  źle wybrałem kierunek ale z małym opóźnieniem i po małych perypetiach dostałem się na miejsce. Dla wszystkich zainteresowanych dodam że Koniec Świata leży  Wielkopolsce ;)

Koniec Świata :)
 Koniec Świata :) © Dominik

Chata na Końcu Świata
Chata na Końcu Świata © Dominik

Godzina odpoczynku i wyruszam z powrotem ;) Nie wspominając o perypetiach na samym końcu trasy to ogólnie byłem zadowolony. Co prawda jak zwykle ostatnio wracałem wieczorem ale... :D
Jedno słówko na koniec, w drodze powrotnej  raz  jeszcze zatrzymałem się na stacji - kawa na "stand up" i miła rozmowa  z sympatyczną obsługą :)
Mapa - odcinek w lesie przed Koniec Świata poprowadziłem ze zdjęć google.