avatar Ten blog rowerowy prowadzi domino83 . Mam przejechane 26384.41 kilometrów w tym 2568.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 19.39 km/h i się wcale nie chwalę.

• Sprzęt Cross 5M

Kowal, Kosinowo - nad brzegiem Wisły

Środa, 25 kwietnia 2018 · dodano: 01.05.2018 | Komentarze 7

Moje pierwsze 200 km :) Kiedy w lutym wykręciłem 188 km w drodze z domu do Zamku w Oporowie, wiedziałem  że dwieście padnie w tym roku, po trzech latach od zakupu dwóch kółek. Gdyby nie wypadek trasę przejechałbym w marcu. Pomysłów na ten dzień było kilka, inspirowany wyjazdem Skowronków myślałem o Wieluniu ale odpuściłem kiedy sprawdziłem prognozę w regionie. Miało coś spaść z nieba ;( i na pewno nie miał być to kwietniowy mikołaj :D Ostatecznie wybór padł na Kowal miejsce urodzenia Króla Kazimierza Wielkiego a jak wystarczy sił to szybki odcinek nad Wisłę lub do Włocławka - Pałac Bursztynowy.
Wyjazd 6.30, chłodno więc ubrałem bluzę i szorty, uwierzcie że się nie zagrzałem. Dopiero ok 14 było cieplej.
Co do trasy, to do Krośniewic przejechałem drogami lokalnymi, dalej DK 91 i 14 km spokojnej trasy z Kowalu nad brzeg Wisły. Najwięcej problemów miałem przy wjeździe na Kujawy, teren z przewyższeniami i jazda w kierunku przeciwnym do wiatru, przejechałem w takich warunkach ponad 30 km. To tyle z opisu, siadamy wygodnie i oglądamy fot. z trasy :)

Zamek Arcybiskupów Gnieźnieńskich, Uniejów
Zamek Arcybiskupów Gnieźnieńskich, Uniejów © Dominik

Z Uniejowa obieram kierunek Świnice Warckie, okolica również interesująca - Sanktuarium Urodzin i Chrztu św. Faustyny Kowalskiej, oraz dom narodzin św. Faustyny. Jednak dzisiaj tak pobieżnie. Jadę w stronę Grabowa po drodze przekraczając rzekę Ner.
Tablica Informacyjna
Tablica Informacyjna © Dominik

Okolice Grabowa
Okolice Grabowa © Dominik

Niemiecki schron bojowy, Grabów
Niemiecki schron bojowy, Grabów © Dominik

Z Grabowa kieruje się do Krośniewic.

Krośniewice, Kościół p. w. Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny
Krośniewice, Kościół p. w. Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny © Dominik

Popiersie generała Andersa, Krośniewice
Popiersie generała Andersa, Krośniewice © Dominik

Miejsce pamięci
Miejsce pamięci © Dominik

Dom narodzin  gen. Andersa
Dom narodzin gen. Andersa © Dominik

Tak jak napisałem wstępem od Krośniewic wjeżdżam na DK 91, opuszczam łódzkie. Następny przystanek to Lubień Kujawski i Kowal.

Zmiana kodu ;)
Zmiana kodu ;) © Dominik

Jezioro Lubieńskie
Jezioro Lubieńskie © Dominik

Wieża kościelna, kościół p. w. Najświętszego Serca Pana Jezusa - Lubień Kujawski © Dominik

Pomnik Kazimierza III Wielkiego, Kowal
Pomnik Kazimierza III Wielkiego, Kowal © Dominik

Kowal, tablica informacyjna
Kowal, tablica informacyjna © Dominik

Z Kowalu po zakupie precli :) jadę nad Wisłę - około 30 min odpoczynku i następne 111 km do domu.

Tablica informacyjna, Nadleśnictwo Kukawy
Tablica informacyjna, Leśnictwo Kukawy © Dominik

Kosinowo - plaża nad brzegiem Wisły
Kosinowo - plaża nad brzegiem Wisły © Dominik

Nadleśnictwo Kukawy
Leśnictwo Kukawy © Dominik

Dużo pomijałem ale to ze względu na cel główny. Dodam że okolice do Kosinowa to przepiękne tereny już Gostynińsko -Włocławskiego Parku Krajobrazowego.
Trasa:

Cycle Route 4388375 - via Bikemap.net

Gozdzik
| 13:00 poniedziałek, 7 maja 2018 | linkuj Eeeee no fajnie jest jak się przekracza jakieś tam swoje granice, bariery, rekordy. ja raz się już porwałem na 3 z przodu, ale niestety nie dałem rady. Może gdyby droga była inna bardziej bezpieczna to może, ale nich czeka.
fajna wycieczka. Gratulacje.
domino83
| 21:13 piątek, 4 maja 2018 | linkuj Mega, faktycznie :) Dla mnie rekord dla drugich spacer. Nie ważne w jakim stylu tego dokonałem, satysfakcja jest dla mnie najważniejsza :)
| 21:06 piątek, 4 maja 2018 | linkuj Co do 3 z przodu to miało paść w tym tygodniu ale w domu storpedowali mój perfekcyjny plan wyjazdu nad morze. Zamiast tego doświadczam uroków jazdy w terenie. Prędkości nie porywają ale jest full relax. Objeżdżam uniejowskie tereny, cmentarze, kirkuty, lasy - jest co zobaczyć. Wpisy może jutro zdążę dodać.
| 20:57 piątek, 4 maja 2018 | linkuj Widziałem Skowronki pod Mysią Wieżą :) Też tam byłem ale w Toruniu, Ciechocinku i Inowrocławiu nie. Jedynie Kruszwica i Włocławek, teraz Kowal.
Skowronek
| 07:09 czwartek, 3 maja 2018 | linkuj Też gratulujemy :) A w tamtych okolicach nas jeszcze nie było ;)
19Piotras85
| 05:15 środa, 2 maja 2018 | linkuj Fajna wycieczka, gratuluję 200km. Teraz 3 z przodu;-)